Δυστυχώς, αυτό που ως ΠΣΕΜ φοβόμασταν από την πρώτη στιγμή που ξέσπασε η διαμάχη για το θέμα του δοκιμίου των Νέων Ελληνικών έγινε. Η πτώση του μέσου όρου στα Νέα Ελληνικά στο 7,97 το 2015 από 9,48 το 2014, αποδεικνύει εκτός από το ότι το εκπαιδευτικό σύστημα αδυνατεί να προετοιμάσει κατάλληλα τους μαθητές για τις εξετάσεις, ότι η σύγχυση που επικράτησε στο θέμα του δοκιμίου, επηρέασε σημαντικά την επίδοση των μαθητών.
Ως ΠΣΕΜ καταγγείλαμε από τότε ότι οι μαθητές δεν πρέπει να θυματοποιηθούν και πως το Υπουργείο Παιδείας πρέπει να βρει τρόπους να γίνει διόρθωση των γραπτών, λαμβάνοντας υπόψη τη σύγχυση που προκλήθηκε.
Δυστυχώς, τα αποτελέσματα των εξετάσεων δείχνουν ότι ο τρόπος που διδάσκονται τα μαθήματα στο σχολείο δεν βοηθά στην εμπέδωση τους από τους μαθητές και στη καλιέργεια κριτικής σκέψης, με τους μαθητές να αναγκάζονται να στηρίζονται στην αποστήθιση γνώσεων, οι οποίες χάνονται μόλις τελειώνουν οι εξετάσεις. Είναι γι’ αυτό που τονίσαμε σε προηγούμενες μας ανακοινώσεις, πως δεν γίνεται το Υπουργείο Παιδείας να προχωρεί σε αλλαγή στα Ωρολόγια Προγράμματα, χωρίς αυτό να γίνεται παράλληλα με τις αλλαγές στα Αναλυτικά Προγράμματα. Όσες ώρες κι αν διδασκόμαστε κάποιο μάθημα, εάν δεν αλλάξει ο τρόπος και η μέθοδος διδασκαλίας, τα αποτελέσματα θα παραμένουν τα ίδια και χειρότερα.
Τονίζουμε ότι δεν πρόκειται να δεκτούμε την εκμετάλλευση των αποτελεσμάτων από το Υπουργείο, για να δικαιολογήσουν τις συντηρητικές αλλαγές στα Ωρολόγια Προγράμματα που προωθούν. Οι προτάσεις του Υπουργείου έχουν προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων, τόσο από κόμματα και εκπαιδευτικές οργανώσεις, όσο και από εμάς τους μαθητές. Επαναλαμβάνουμε τη διαφωνία μας με τη φιλοσοφία της πρότασης του Υπουργείου και τη θέση μας για αναστολή της εφαρμογής των ΝΩΠ για το Σεπτέμβρη του 2016. Ζητούμε την πραγματοποίηση ουσιαστικού διαλόγου, με σεβασμό στις απόψεις όλων των εμπλεκόμενων φορέων.
Οι αλλαγές αυτές θα επηρεάσουν για χρόνια τη δημόσια εκπαίδευση και τους μαθητές. Κανένας δεν έχει το δικαίωμα να δρα μονομερώς και να παίρνει αποφάσεις για τόσο σημαντικά ζητήματα, χωρίς καν την πλειοψηφία των φορεών που τους αφορά να συμφωνούν με τις αλλαγές αυτές. Εάν το Υπουργείο συνεχίσει να δρα με τον ίδιο τρόπο, η ευθύνη της όποιας αποτυχίας θα βαραίνει αποκλειστικά εκείνο.
Ως ΠΣΕΜ καταγγείλαμε από τότε ότι οι μαθητές δεν πρέπει να θυματοποιηθούν και πως το Υπουργείο Παιδείας πρέπει να βρει τρόπους να γίνει διόρθωση των γραπτών, λαμβάνοντας υπόψη τη σύγχυση που προκλήθηκε.
Δυστυχώς, τα αποτελέσματα των εξετάσεων δείχνουν ότι ο τρόπος που διδάσκονται τα μαθήματα στο σχολείο δεν βοηθά στην εμπέδωση τους από τους μαθητές και στη καλιέργεια κριτικής σκέψης, με τους μαθητές να αναγκάζονται να στηρίζονται στην αποστήθιση γνώσεων, οι οποίες χάνονται μόλις τελειώνουν οι εξετάσεις. Είναι γι’ αυτό που τονίσαμε σε προηγούμενες μας ανακοινώσεις, πως δεν γίνεται το Υπουργείο Παιδείας να προχωρεί σε αλλαγή στα Ωρολόγια Προγράμματα, χωρίς αυτό να γίνεται παράλληλα με τις αλλαγές στα Αναλυτικά Προγράμματα. Όσες ώρες κι αν διδασκόμαστε κάποιο μάθημα, εάν δεν αλλάξει ο τρόπος και η μέθοδος διδασκαλίας, τα αποτελέσματα θα παραμένουν τα ίδια και χειρότερα.
Τονίζουμε ότι δεν πρόκειται να δεκτούμε την εκμετάλλευση των αποτελεσμάτων από το Υπουργείο, για να δικαιολογήσουν τις συντηρητικές αλλαγές στα Ωρολόγια Προγράμματα που προωθούν. Οι προτάσεις του Υπουργείου έχουν προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων, τόσο από κόμματα και εκπαιδευτικές οργανώσεις, όσο και από εμάς τους μαθητές. Επαναλαμβάνουμε τη διαφωνία μας με τη φιλοσοφία της πρότασης του Υπουργείου και τη θέση μας για αναστολή της εφαρμογής των ΝΩΠ για το Σεπτέμβρη του 2016. Ζητούμε την πραγματοποίηση ουσιαστικού διαλόγου, με σεβασμό στις απόψεις όλων των εμπλεκόμενων φορέων.
Οι αλλαγές αυτές θα επηρεάσουν για χρόνια τη δημόσια εκπαίδευση και τους μαθητές. Κανένας δεν έχει το δικαίωμα να δρα μονομερώς και να παίρνει αποφάσεις για τόσο σημαντικά ζητήματα, χωρίς καν την πλειοψηφία των φορεών που τους αφορά να συμφωνούν με τις αλλαγές αυτές. Εάν το Υπουργείο συνεχίσει να δρα με τον ίδιο τρόπο, η ευθύνη της όποιας αποτυχίας θα βαραίνει αποκλειστικά εκείνο.
Η Γραμματεία της ΠΣΕΜ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου